Animacja komputerowa

Cele ogólne
Uczeń:
  • definiuje pojęcia: grafika 2D i grafika 3D,
  • wymienia narzędzia komputerowe do tworzenia i edy¬cji grafiki komputerowej.
  • wyjaśnia pojęcia związane z grafiką rastrową i wekto¬rową,
  • omawia sposoby stosowania narzędzi grafiki kompu¬terowej,
  • opisuje możliwości i techniki przetwarzania obrazu na potrzeby retuszu, fotomontażu itp.
  • wybiera odpowiednie dla zadanych czynności narzę¬dzia programów graficznych,
  • tworzy i edytuje pliki graficzne różnych formatów,
  • wykorzystuje i stosuje narzędzia online grafiki kompu¬terowej 2D i 3D.
  • opracowuje własne grafiki, rysunki, projekty graficzne,
  • zapisuje projekty i elementy prac we właściwych for¬matach,
  • tworzy grafiki 2D i wykorzystuje je w modelach 3D.
  • Przydatne narzędzia/oprogramowanie
  • program do tworzenia i edycji grafiki rastrowej: GIMP gimp.org,
  • program do tworzenia i edycji grafiki wektorowej: Ink¬scape inkscape.org,
  • narzędzia online: pixlr.com, designer.gravit.io,

    pobierz pliki do zadań/ćwiczeń

    Pobrane pliki "Wypakuj" do "swojego katalogu". Będą wykorzystane w kolejnych ćwiczeniach.

  • Ćwiczenie 2 strona 280 podręcznik


    Korzystając z odpowiednich znaczników HTML utwórz formularz

    Ćwiczenie 2

    Ćwiczenie 3

    Ćwiczenie 4



    Przykładowe rozwiązania oraz komentarze do wybranych ćwiczeń i zadań
  • (ćw. 2, s. 280) Rozwiązanie w pliku T18_CW2.
  • (ćw. 4, s. 287) Rozwiązanie w pliku T18_CW4.
  • (ćw. 5, s. 289) Rozwiązanie w pliku T18_CW5.
  • (ćw. 6, s. 292) Rozwiązanie w pliku T18_CW6.
  • (zad. 1) Rozwiązanie w pliku T18_ZAD1.
  • (zad. 3) Rozwiązanie w pliku T18_ZAD3.
  • (zad. 4) Rozwiązanie w pliku T18_ZAD4.
  • (zad. 5) Rozwiązanie w pliku T18_ZAD5.
  • (zad. 6) Rozwiązanie w pliku T18_ZAD6.
  • (zad. 7) Rozwiązanie w pliku T18_ZAD7.
  • (zad. 8) Rozwiązanie w pliku T18_ZAD8.
    pobierz odpowiedzi animacja w js