Reprezentacje algorytmów
edytor kodu przykładowy
Co to jest algorytm
Zanim programista przystąpi do napisania kodu programu, tworzy algorytm, który pozwali na czytelne określenie działania i funkcjonalności programu bądź systemu. Tworzenie algorytmu może przyjmować różną postać, ale najczęściej zaczyna się od dyskusji o danym problemie lub spisaniu na kartce papieru listy poszczególnych działań. Algorytm opisuje sposób przekształcania danych wejściowych w dane wyjściowe zgodnie z wyznaczonym celem. Jest to po prostu przepis czy też instrukcja rozwiązania dane• go problemu. Na co dzień stosuje się wiele algorytmów (np. przepis na pieczenie ciasta czy instrukcja korzystania z pralki automatycznej). Wszystkie instrukcje Obsługi urządzeń elektrycznych Są defacto algorytmami.
Cechy algorytmu
Zanim przejdziemy do urworzenia algorytmu, musimy zrealizować kolejne etapy. Na początku należy sformułować zadanie, czyli określić, jaki konkretny problem mamy do rozwiązania. Następnie trzeba określić dane wejściowe, które będą potrzebne do rozpo algorytmu. Określamy, jakiego typu danych będziemy potrzebować, CZY to liczby całkowite, rzeczywiste, czy też może tablice znakowe. Kolejnym krokiem jest okre• ślenie wyniku i jego typu. Po poznaniu ogólnego zarysu problemu należy przystąpić do wybrania metody rozwiązania danego zadania. Jeśli okaże się, że jest kilka sposobów, trzeba wybrać optymalną metodę pod względem liczby wykony.vanych instrukcji, szyb kości działania Czy Oszczędności pamięci komputera. PO wybraniu sposobu rozwiązania zapisujemy algorytm. Następnie analizujemy poprawność jego działania. testujemy dla różnych danych wejściowych w celu sprawdzenia, czy nie generuje on błędów.
Istnieją następujące metody zapisu algorytmu:
PRZYKŁAD 1
Rozważmy zadanie polegające na wyświetleniu w postaci ciągu rosnącego trzech liczb a, b, c. Drzewo algorytmiczne tego zadania
będzie miało postać jak na rysunkiu poniżej:
Zakup auta
Opisz cechy swojego wymarzonego auta
Brief strony intrnetowej
Korzystając z wyszukiwarki intrenetowej znajdź brief strony internetowej (2-3 przykłady)
Edytor online HTML
Wyszukaj różne edytory online umożliwiające testowaniew kodu HTML (a także javascript i CSS/
Uruchpm edytot ze strony https://www.w3schools.com/
Test wiedzy
|
Zadanie 1. Znacznik <s> spowoduje A. przekreślenie tekstu. B. pochylenie tekstu. C. uzyskanie indeksu górnego. D. r ozpo częcie akapitu. Zadanie 2. Znaczrikjem pozwalającym na utworzenie bloku tekstu jest A. <b>. B, <a>. C. <p>. D.<i>. Zadanie 3. |aki aĘbut musi być lżyĘ, aby poprawnie stworzyć odsyłacz w dokumencie HTMLi A. class. B. href C. align. D. color. Zadanie 4. Do zdeprecjonowanych elementów języka HTML 4.01 nie zaliczamy znacznika A. <center>. B. <s>. c. <b>. D. <u>. Zadanie 5. Do grupowania elementów liniowych, takich jak tekst lub grafiki, można wykorzystać znacznk A. <hr>. B. <span>. C. <title>. D. <pre>.