Cele ogólne
Uczeń:
projektuje modele dwuwymiarowe i trójwymiarowe, tworzy i edytuje projekty w grafice rastrowej
i wektorowej, wykorzystuje różne formaty obrazów, przekształca pliki graficzne, uwzględniając
wielkość i jakość obrazów (II.3a),
opracowuje dokumenty o różnorodnej tematyce, w tym informatycznej, i o rozbudowanej strukturze,
posługując się przy tym konspektem dokumentu, dzieli tekst na sekcje i kolumny, tworzy spisy treści,
rysunków i tabel, stosuje własne style i szablony, pracuje nad dokumentem w trybie recenzji, definiuje
korespondencję seryjną (II.3b),
tworzy rozbudowane prezentacje, w tym z wykorzystaniem technik multimedialnych, ustala
parametry pokazu (II.3e),
zapoznaje się z możliwościami nowych urządzeń cyfrowych i towarzyszącego im oprogramowania
(III.1),
objaśnia funkcje innych niż komputer urządzeń cyfrowych i korzysta z ich możliwości (III.2),
charakteryzuje sieć internet, jej ogólną budowę i usługi, opisuje podstawowe topologie sieci
komputerowej, przedstawia i porównuje zasady działania i funkcjonowania sieci komputerowej typu
klient-serwer, peer-to-peer, opisuje sposoby identyfikowania komputerów w sieci (III.4),
aktywnie uczestniczy w realizacji projektów informatycznych rozwiązujących problemy z różnych
dziedzin, przyjmuje przy tym różne role w zespole realizującym projekt i prezentuje efekty wspólnej
pracy (IV.1),
podaje przykłady wpływu informatyki i technologii komputerowej na najważniejsze sfery życia
osobistego i zawodowego; korzysta z wybranych e-usług; przedstawia wpływ technologii na dobrobyt
społeczeństw i komunikację społeczną (IV.2),
objaśnia konsekwencje wykluczenia i pozytywne aspekty włączenia cyfrowego; przedstawia korzyści,
jakie przynosi informatyka i technologia komputerowa osobom o specjalnych potrzebach (IV.3),
poszerza i uzupełnia swoją wiedzę, korzystając z zasobów udostępnionych na platformach do
e-nauczania (IV.6).