Cele ogólne
Uczeń:
gromadzi dane pochodzące z różnych źródeł w tabeli arkusza kalkulacyjnego, korzysta z różnorodnych funkcji arkusza w zależności od rodzaju danych, filtruje dane według kilku kryteriów, dobiera odpowiednie wykresy do zaprezentowania danych, analizuje dane, korzystając z dodatkowych narzędzi, w tym z tabel i wykresów przestawnych
wyszukuje w sieci potrzebne informacje i zasoby, ocenia ich przydatność oraz wykorzystuje w rozwiązywanych problemach (II.4).
wymienia źródła, z których można pobierać dane do arkusza kalkulacyjnego.
wyjaśnia, czym jest i do czego służy separator w pliku CSV
importuje dane pochodzące z różnych źródeł,
przetwarza i analizuje zaimportowane dane.
tworzy wykresy do analizy danych.
Import z pliku *.csv
Pobierz następujacy plik
tutaj a następnie zaimportuj dane do arkusza kalkulacyjnego (patrz pokaz filmowy wyzej). Po zaimportowaniuposortuj dane według czasów od najlepszego (najmniej sza wartość) do najsłabszego.
UWAGA tylko najlepszy zcas zapisany jest wprost, kolejne wartości to opóźneinia względem pierwszego.
Wiersze z trzema najlepszymi czasami oznacz odpowiednio kolorami: złotym, srebrnym oraz brązowym
Import danych z Internetu
Na podstawie filmu
Import danych z Internetu wykonaj ćwiczenie polegające na zaimportowaniu np. kursu walut (mogą być dowolne inne dane publikowane w sieci Internet) do arkusza excel.
Analiza danych
Zaimportuj dane z
pliku a następnie oblicz ile razy został wykonany każdy zabieg.
Wyznaczone wartości przedstaw na wykresie kolumnowym.
Dane z GUS
Korzystajac ze strony
https://dane.gov.pl zaimportuj do arkusza excel 20 najczęściej występujących imion żeńskich oraz męskich (według najnowszych danych wg PESEL) a następnie dane te praedstaw na wykresie kołowym (osobno imiona męskie a osobno żeńskie).
Podsumowanie
Zapoznaj się z podsumowaneim tego tematu (str 331 podręcznik)
Postaraj się rozwiązać zadania ze strony 331.