Zakres materiału

Tabela zawiera klejne tematy realizowane w zakresie informatyki rozszerzonej

Zadania

Zadania przeznaczone do samodzielnego rozwiązania.

Przykładowe programy

Listingi programów omawianych podczas zajęć. Kod zapisany w języku C++.

0
1 Organizacja zajęć w pracowni komputerowej
2 PSO, NSO, zakres materiału
3 Działania na liczbach w różnych systemach liczbowych
4 Zapis zmiennoprzecinkowy, kody binarne
5 Naturalny system dwójkowy,
6 Konwersje dwójkowo-ósemkowe
7 Konwersje dwójkowo-szesnastkowe
8 Konwersje liczb - ćwiczenia
9 Kodowanie informacji za pomocą bitów
10 Kod Gray'a
11 Minimalizacja funkcji logicznych
12 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
13 Sprawdzian wiadomości
14 Sprawdzian umiejętności
15 Analiza i poprawa sprawdzianu
16 Wstęp do algorytmiki i programowania
17 Etapy tworzenia algorytmu
18 Metody zapisu algorytmów
19 Lista kroków
20 Pseudojęzylk
21 Schemat blokowy
22 Język programowania
23 Dzrzewo algorytmu
24 Algorytmy liniowe
25 Algorytmy z warunkami
26 Ćwiczenia w zapisie prostych algorytmów
27 Wprowadzenie do analizy złożoności algorytmu
28 Złożonośc algorytmu - ćwiczenia
29 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
30 Sprawdzian wiadomości
31 Sprawdzian umiejętności
32 Analiza i poprawa sprawdzianu
33 Wstęp do programowania
34 Wprowadzenie do języków C/C++,
35 Struktura programu C/C++
36 Instrukcje WE/WY
37 Pojęcie zmiennej,
38 Operacje arytmetyczne
39 Operacje arytmetyczne - ćwiczenia
40 Funkcje logiczne
41 Priorytety operacji i działań
42 Podejmowanie decyzji w programie
43 Funkcje matematyczne
44 Liczby losowe.
45 Instrukcja warunkowa - ćwiczenia algorytmiczne
46 Instrukcja warunkowa złożona
47 Instrukcja warunkowa - rozwiązywanie poblemów
48 Instrukcja warunkowa - ćwiczenia
49 Instrukcja wyboru
50 Instrukcja wyboru - ćwiczenia
51 Instrukcja wyboru - rozwiązywanie zadań
52 Ćwiczenia w programowaniu - badanei znaków liczby
53 Ćwiczenia w programowaniu - równanie liniowe
54 Ćwiczenia w programowaniu - rozwiązywanie układu równań
55 Ćwiczenia w programowaniu - rozwiązanie równia kwadratowego
56 Algorytmy geometryczne -punkt i prosta
57 Algorytmy geometryczne -położenie okregów
58 Algorytmy geometryczne - przynależnośc punktu do obszaru
59 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
60 Sprawdzian wiadomości
61 Sprawdzian umiejętności
62 Analiza i poprawa sprawdzianu
63 Iteracja
64 Pętla for - ćwiczenia
65 Pętla while i do … while
66 Pętla while i do … while - ćwiczenia
67 Ćwiczenia w stosowaniu iteracji w programach
68 Algorytm Euklidesa
69 Implementacja algorytmu Euklidesa
70 Co wiem o liczbach pierwszych
71 Metody numeryczne - metoda Monte Carlo
72 Implementacja metody Monte Carlo
73 Przybliżanie wartości pierwiastka kwadratowego
74 Wyznaczanie przybliżonej wartości miejsca zerowego funkcji
75 Implementacja algorytmu wyznaczania miejsca zerowego
76 Całkowanie numeryczne
77 Implementacja algorytmów całkowania numerycznego
78 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
79 Sprawdzian wiadomości
80 Sprawdzian umiejętności
81 Analiza i poprawa sprawdzianu
82 Funkcje w języku programowania C/C++
83 Parametry formalne funkcji
84 Prototypy funkcji
85 Pojęcie rekurencji
86 Implementacja funkcji rekurencyjnych
87 Schemat Hornera,
88 Implementacja schematu Hornera
89 Algorytmy rekurencyjne
90 Fraktale
91 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
92 Sprawdzian wiadomości
93 Sprawdzian umiejętności
94 Analiza i poprawa sprawdzianu
95 Tablica jednowymiarowa i dwuwymiarowa
96 Generowanie elementów tablicy
97 Proste operacje na tablicach, odczyt z pliku
98 Kontener tablicy - vector
99 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
100 Sprawdzian wiadomości
101 Sprawdzian umiejętności
102 Analiza i poprawa sprawdzianu
103 Tablice w funkcjach
104 Przeszukiwanie tablic
105 Zliczanie elementów w tablicy
106 Wyszukiwanei elementów minimalnego oraz maksymalnego
107 Sito Eratostenesa
108 Sito Atkina-Bernsteina
109 Test Millera-Rabina
110 Implementacja obliczeń na systemach liczbowych
111 Sortowanie tablicy jednowymiarowej metodą bąbelkową
112 Sortowanie tablicy metodami przez wybór i selekcję
113 Sortowanie przez scalanie
114 Sortowanie szybkie (ang. quicksort)
115 Przeszukiwanie binarne
116 Omówienie metody dziel i zwyciężaj
117 Implementacja metody dziel i zwyciężaj
118 Implementacja programów z zastosowaniem tablic jedno- i dwuwymiarowych i zdefiniowanych przez programistę funkcji, w tym funkcji sortujących
119 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
120 Sprawdzian wiadomości
121 Sprawdzian umiejętności
122 Analiza i poprawa sprawdzianu
123 Typ wskaźnikowy
124 Typ wskaźnikowy - ćwiczenia
125 Struktury danych
126 Określenie listy jednokierunkowej
127 Operacje na listach jednokierunkowych
128 Liniowe przeszukiwanie listy
129 Listy dwukierunkowe
130 Wyszukiwanie min/max za pomocą list
131 Zliczanie elementów list
132 Implementacja przykładowych problemów
133 Wstęp do teorii grafów
134 Teoria grafów implementacje
135 Zmienne tekstowe, Vectory
136 Podstawowe operacje na łańcuchach znakowych
137 Podstawowe algorytmy na tekstach,
138 Łańcuchy tekstowe - ćwiczenia
139 Wyszukiwanie wzorca w łańcuchu
140 Algorytmy wyszukiwania wzorca
141 Palindromy
142 Anagramy
143 Szyfr Cezara
144 Szyfry przestawieniowe
145 Szyfrowanie RSA
146 Kod Huffmana
147 Implementacja kodu Huffmana
148 Podpis elektroniczny
149 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
150 Sprawdzian wiadomości
151 Sprawdzian umiejętności
152 Analiza i poprawa sprawdzianu
153 Podstawowe elementy systemu operacyjnego i ich funkcje
154 Budowa systemu plików
155 Interpretowanie i ustalanie praw dostępu
156 Wymiana plików pomiędzy systemami operacyjnymi
157 Środowiska graficzne kontra tekstowe
158 Podział sieci komputerowych
159 Warstwowy model budowy sieci.
160 Pojęcia związane z funkcjonowaniem sieci komputerowych
161 Adres IP
162 Klasy sieci
163 Segmentacja sieci
164 Segmentacja sieci - ćwiczenia
165 Temat: Usługi sieciowe, udostępnianie zasobów komputera do sieci
166 Zagadnienia bezpieczeństwa usług serwerów internetowych
167 Zabezpieczanie informacji
168 Bezpieczeństwo w sieciach komputerowych
169 Stosowanie zasad zachowania w sieciach.
170 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
171 Sprawdzian wiadomości
172 Sprawdzian umiejętności
173 Analiza i poprawa sprawdzianu
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183 Baza danych na przykładzie MS-Access
184 Tworzenie tabel w bazie
185 Tworzenie kwerend
186 Tworzenie i projektowanie formularzy
187 Język SQL i jego zastosowania
188 Obsługa SQLowej bazy danych na podstawie MySQL i phpMyAdmin
189 Tworzenei bazy w mysql, wstawianie wartości
190 Tworzenie plików typu sql
191 Wyszukiwanie danych w bazie
192 ćwiczenia w tworzeniu kwerend
193 Sprawdzian wiadomości
194 Sprawdzian umiejętności
195 Obróbka grafiki rastrowej
196 Zastosowania figur wektorowych w prostych projektach graficznych
197 Rodzaje grafik.
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
0
1 zapis danych do pliku
2 badanie, czy liczba jest liczbą pierwszą
3 pozycyjne reprezentacje liczb
4 algorytm Euklidesa
5 znajdowanie liczb Fibonacciego
6 wyszukiwanie elementu w zbiorze uporządkowanym
7 znajdowanie najmniejszego lub największego elementu w zbiorze
8 znajdowanie jednocześnie najmniejszego i największego elementu w zbiorze
9 porządkowanie ciągu elementów metodami:
10 bąbelkową
11 przez wybór
12 przez wstawianie
13 obliczanie wartości wielomianu – schemat Hornera
14 wyszukiwanie wzorca w tekście
15 sprawdzanie, czy tekst jest palindromem
16 przestawieniowy
17 podstawieniowy - szyfr cezara
18 sortowanie przez wstawianie
19 sortowanie przez scalanie
20 sortowanie kubełkowe
21 sortowanie szybkie
22 zagadka Wież Hanoi
23 pakowanie plecaka
24 wydawanie reszty
25 algorytm Euklidesa (operacje na ułamkach zwykłych)
26 NWW - najmniejsza wspólna wielokrotność
27 sito Eratostenesa
28 liniowe przeszukiwanie ciągu w poszukiwaniu żądanego elementu z wykorzystaniem wartownika
29 znajdowanie lidera w zbiorze
30 znajdowanie jednocześnie najmniejszego i największego elementu w zbiorze (algorytm optymalny)
31 znajdowanie podciągów o określonych własnościach
32 znajdowanie wartości wyrażenia zapisanego w postaci ONP
33 stabilny algorytm rozwiązywania równania kwadratowego
34 szybkie podnoszenie do potęgi
35 wyznaczanie miejsc zerowych funkcji - metoda połowienia przedziałów
36 obliczanie pola figur (całkowanie numeryczne)
37 metoda prostokątów
38 metoda trapezów
39 algorytm Huffmana
40 wyznaczanie pierwiastka arytmetycznego - metoda Newtona-Raphsona
41 anagramy
42 palindromy
43 Excel - formuły tekstowe
44 Excel - tabele przestawne
45 Access przykład 1
46 Access przykład 2
47 Access zadanie 1 - 10 pkt
48 ###
49 Zadania maturalne 1
50 Powtórzenia z C++